Zo bereid je je goed voor op de verkoop

29 mei '20

De start verkoop van de 20 woningen van fase 4a Wilhelmina Oost komt steeds dichterbij (datum volgt snel). Hoe het proces precies in zijn werk gaat leggen we graag aan je uit. Let op: het koopproces van de 20 woningen wijkt af van de op de website beschreven procedures. Lees dit bericht dus goed door, zodat je goed bent voorbereid wanneer de verkoop start.

image alt

Maak een Mijn Eigen Huis account aan

Een account van Mijn Eigen Huis is een persoonlijke online omgeving waar je al je favoriete woningen opslaat en met elkaar vergelijkt, (persoonlijke) berichten leest, documenten kan downloaden en je voorkeuren doorgeeft. Heb je nog geen account aangemaakt? Doe dat dan snel, want je kunt alleen die ene favoriete woning kopen als je een account hebt.

Account aanmaken

Online voorkeuren doorgeven

Als de verkoop start en je hebt je al aangemeld als belangstellende, dan ontvang je een nieuwsbrief in je mailbox. De link die daarin staat verwijst naar een pagina waarop de stappen worden uitgelegd. Ook lees je daar hoe je jouw voorkeuren doorgeeft. Na het doorgeven van je voorkeuren wacht je op de toewijzing. Op de dag van toewijzing ontvang je een e-mail met daarin de uitslag van de toewijzing en zie je of je een optie op de woning hebt gekregen of dat je helaas op de reservelijst staat. Heb je een optie op de woning dan bevestig je deze in jouw account en vervolgens maak jij zelf de keuze of je eerst een (digitale) afspraak met de makelaar wilt of dat je direct online gaat kopen.

Aangepast koopproces en contractondertekening

Wanneer je online gaat kopen vul je jouw persoonlijke gegevens in, zodat wij de contracten voor je op kunnen maken. Normaal verzorgt BPD de koopovereenkomst en de aannemingsovereenkomst die je digitaal kunt inzien en ondertekenen via je Mijn Eigen Huis Account. In fase 4a wijken we af van het koopproces op de website: de aannemingsovereenkomst wordt separaat verzorgd door Ballast Nedam Zuid, de aannemer van Slotjes Midden fase 4a. Via de aannemer ontvang je een aparte link en een instructie voor het ondertekenen van deze overeenkomst. Dat betekent dat de informatie en filmpjes op deze website voor het ondertekenen van de aannemingsovereenkomst voor deze woningen niet van toepassing zijn. De koopovereenkomst wordt via de normale procedure afgehandeld. Wanneer je als koper uiteindelijk een afschrift hebt gehad van alle volledig getekende contracten, is de woning van jou! De documenten worden nadat ze volledig zijn ondertekend ook in je Mijn Eigen Huis account geplaatst.

image alt

Vergeet de financiële check niet

De financiële check kan in je voordeel werken bij het toewijzen van de woningen. Bij meerdere kandidaten op 1 bouwnummer, kijken we of een kandidaat een financiële check heeft gedaan. Dat geeft aan dat je weet wat je bij de bank kunt lenen. Je kunt ons dit laten weten door nadat de verkoop is gestart een gewaarmerkte brief van je hypotheekverstrekker of financieel adviseur te uploaden in je Mijn Eigen Huis-account. Deze upload mogelijkheid is beschikbaar, zodra de verkoop is gestart en jij je voorkeuren doorgeeft. Wil jij een afspraak voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek met financiële check met bijvoorbeeld de Rabobank? Neem dan contact op via onderstaande button. Vanwege jouw en onze gezondheid worden gesprekken bij voorkeur online of telefonisch gehouden.

Aanvraag financiële check
Financiële check aanvragen? Lees meer!
Heb je nog vragen? Neem contact met ons op